Saturday, June 27, 2015

infused water - watermelon,lime,mint (wassermelone,limette,minze)

i am now really into infused water...i want to try them all.

what i did, i reorganised my fridge so i am able to place my huge beverage dispenser inside and got started...i do prepare a few litres (three to four, i guess) and keep on filling up my one-litre bottle.

while taking pictures of the watermelon, lime and mint water, the next one (orange, cherry blueberry) is already chilling in my fridge.

but let us get back to watermelon, lime and mint... refreshing and delicious combination, i am going to make it again for sure.


(ich liebe das fruchtige wasser...und will alle variation ausprobieren.
was ich tat, ich räumte meinen kühlschrank um, damit mein riesiger getränkespender reinpasst und fing an...ich bereite gleich ein paar liter vor (ich glaube drei bis vier) und fülle meine ein-liter flasche immer wieder auf.  
während ich die fotos von meinem wassermeline, limette und minz wasser schoss, zieht schon die nächste kombination im kühlschrank durch.

aber kommen wir zurück zu wassermelone, limette und minze...erfrischend und lecker, das mache ich sicherlich wieder.

  


ingredients (zutaten)

- 2-3 litres of water (wasser)
- 1/4 small organic watermelon (bio wassermelone)

- 2 organic lime (bio limetten)

- handful mint leaves (minzblätter)



instructions (anleitung)


- wash your organic ingredients thoroughly
  (die bio zutaten sorgfältig waschen)

- slice lime and watermelon
  (die limetten und die wassermelone in scheiben schneiden)

- place the lime and watermelon slices together with the mint         leaves in a pitcher
  (die limetten- und wassermelonenscheiben, sowie die minzblätter in eine große kanne geben)

- fill the pitcher with water
  (die kanne mit wasser auffüllen)

- place in the fridge and let sit for a couple of hours
  (in den kühlschrank geben und ein paar stunden ziehen lassen)

- when ready to use, pour into a glass and enjoy
  (sobald fertig, in ein glas giessen und geniessen)

- pitcher can be refilled  with water a few times, you will notice when change your fruits
  ( die kanne kann ein paar mal mit wasser aufgefüllt werden, bis es zeit ist die zugaben zu ersetzen)

- enjoy
  (geniessen)


No comments: