Sunday, June 28, 2015

infused water - orange,cherry,blueberry (orange,kirsch,heidelbeere)

i am still in the stage of trying a few fruit combination for detox water and i have to admit, not all of them worked out for me.
(ich bin ja noch immer abei, ein paar früchte variationen auszuprobieren und muss, dass ich nicht von allen gleichermassen angetan bin)

this is one of the them and i don't even know, if it is the single fruit itself or the combination, which did not convince me to make it again.
(diese hier ist eine davon und eigentlich weiß nicht mal, ob es die einzelnen früchte sind oder die komination, die mich nicht überzeugen konnte)

as it is always a matter of taste, i hope the orange, cherry and blueberry infused water will a good choice for you, i decided to share the recipe.
(da aber immer alles eine frage des geschmacks ist, hoffe ich dass das orange, kirsch und heidelbeere wasser euch besser schmeckt, gibt es hier das rezept)






ingredients (zutaten)


- 2 oranges (orangen)

- 1 handful cherries (kirschen)

- 1 handful blueberries (heidelbeeren)

- 2-3 litres of water (wasser)

instructions (anleitung)


- wash your organic ingredients thoroughly
  (die bio zutaten sorgfältig waschen)

- slice oranges and cherries
  (die orangen und die kirschen in scheiben schneiden)

- place the orange and cherriy slices together with the blueberries in a pitcher
  (die orangen- und kirschscheiben, sowie die heidelbeeren in eine große kanne geben)

- fill the pitcher with water
  (die kanne mit wasser auffüllen)

- place in the fridge and let sit for a couple of hours
  (in den kühlschrank geben und ein paar stunden ziehen lassen)

- when ready to use, pour into a glass and enjoy
  (sobald fertig, in ein glas giessen und geniessen)

- pitcher can be refilled  with water a few times, you will notice when change your fruits
  ( die kanne kann ein paar mal mit wasser aufgefüllt werden, bis es zeit ist die zugaben zu ersetzen)

- enjoy
  (geniessen)


No comments: